عوارض لیزر

هر آنچه باید در مورد عوارض لیزر بدانید

هر آنچه باید در مورد عوارض لیزر بدانید را در این مقاله مطالعه کنید . همیشه با این موضوع روبه رو شده ایم که اگر فردی برای از بین بردن موهای اضافی بدن خود بخواهد لیزر را انتخاب نماید اولین نکته ای که به ذهن او مرور خواهد شد این است که لیزر چه عوارض و در واقع ضرر هایی میتوانید برای فرد داشته باشد .

بسیاری از افراد با کلماتی مانند این که لیزر میتواند سرطان زا باشد و یا نازایی به همراه داشته باشد و جملاتی از این قبیل همراه بوده اند زیرا که در دید افراد لیزر با مفهوم اشعه ها رنگ پیدا میکند و هر فرد باید بداند که چگونه میتواند بدون استرس و با اطلاعات کامل در خصوص لیزر مراحل لیزر را به پایان برساند.

اما در واقع نباید از شنیدن کلمه ی لیزر و پرتو و اشعه نگران باشید زیرا که امروزه علم پزشکی بسیار گسترده است و از هر موردی در علوم پزشکی میتوانند در قسمت های مختلف و برای برطرف نمودن نیاز های بشر اقدام کرد تا بتوانید به نحو احسنت از علوم و تکنولوژی روز دنیا بهترین استفاده را داشته باشیم.

دنیای امروز دنیای گسترده است و همه ی علوم میتوانند با هماهنگی و دست به دست هم دادن به کمک ذهن و نیروی انسانی دریچه های روشنی از تکنولوژی و افزایش و کارامد نمودن علوم و فنون باشد.

تا کنون هیچ نوع بیماری نازایی و سرطانی که دلیل قطعی آن لیزر باشد در هیچ کجای جهان دیده نشده است این در حالی است که سالهای متوالی و طولانی مدن در کل جهان از لیزر موهای زائد استفاده میکنند.

علم و فنون و دانش انسانی دست به دست هم داده اند تا با ساخت دستگاه های لیزر برای برطرف کردن موهای زائد افراد و صرفه جویی در وقت و هزینه های آنها با ایجاد اشعه هایی  که تنها تا ریشه ی مو نفوظ پیدا میکنند و باعث جلوگیری از رشد موها میشود نکته ای که در اینجا بسیار حائزاهمیت است این است که این اشعه ها بیشتر از سطح پوست نفوظ نمیکنند و هیچ سلولی در بدن را تحت تاثیر خود قرار نمیدهد.

دلایل نداشتن عوارض لیزر موهای زائد برای بدن

نحوه ی کار لیزر به این گونه میباشد که امواج تابش شده به سطح پوست کمک میکند تا پوست را گرم نماید و سپس فولیکون های مو غیر فعال میشوند و در نتیجه با از بین رفتن فولیکون مو مانع رشد موها میشود.

دقت داشته باشید که این اشعه تنها به سطح پوست نفو ظ میکند و قسمت هایی از بدن که سلول ها در آن میباشد هیچ دخالت و تداخلی در عملکرد آنها نخواهد داشت.دستگاه های لیزر به گونه ای ساخته میشوند که عمق نفوظ اشعه در آنها به کمتر از سه میلیمتر میرسد.

همچنین توجه داشته باشد که در کل دنیا تاکنون عوارضی از جمله نازایی و سرطان به دلیل لیزر مشاهده نشده است اگر چنین بود فورا سازمان غذا و دارو این روش را منسوخ و باطل اعلام میکرد در صورتی که سازمان غذا و دارو استفاده از دستگاه لیزر را تایید نموده است.

آیا لیزر باعث نازایی میشود؟

در واقع برای پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر زیرا که تا کنون بیش از ۲۰ سال است که از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده میشود اما هیچگونه نازایی به دلیل لیزر مشاهده نشده است.

با این وجود میتوانیم نگاهی به هدف از لیزر و نحوه ی کارکرد لیزر داشته باشیم همانطور که بیش از این نیز گفته شده است هدف لیزر ایجاد گرما و از بین بردن فولیکول و رنگدانه ی مو است و این دستگاه به گونه ای توسط متخصصان علم و تکنولوژی ساخته شده است که عمق نفوظ کمتری و تنها تا ریشه ی مو را دارد بنابرای از لیزر مخصوصا لیزر بیکینی نهراسید زیرا که لیزر و اشعه ایجاد شده توسط آن به هیچ عنوان نمیتواند روی تخمدان تاثیر داشته باشد و به قسمت تخمدان نفوظ پیدا کند.

بنابراین انرژی ایجاد شده در مدت کوتاهی توسط رنگدانه هایی که در فولیکول های مو هستند جذب میشود و میتوان اظهار داشت که نازایی نمیتواند از عوارض لیزر باشد.

بیشترین عوارض لیزر موها

 بیشترین عوارض لیزر موها

از بیش ترین عوارضی که موهای زائد میتوانند داشته باشند و این عوارض نیز در بین افراد به ندرت و در مدت زمان کوتاهی به صورت موقت دیده میشود میتواند قرمزی پوست ناحیه ی لیزر شده ,زخم ,تغییر رنگ پوست و برای افرادی که نکات قبل از لیزر را رعایت نکرده اند و پوست خود را چند روز قبل از لیزر زیر نور افتاب قرار داده اند میتواند لک ایجاد نماید  را نام برد.

آیا سرطان میتواند از عوارض لیزر موها باشد؟

 آیا سرطان میتواند از عوارض لیزر موها باشد؟

تا کنون که سرطانی بر اثر عوارض لیزر موها مشاهده و ثابت نشده است زیرا همانطور که در قبل نیز توضیح داده شد عمق نفوظ لیزر تا پوست میباشد و تکنولوژی این دستگاه ها به گونه ایست که سلولی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

بنابراین خطر سرطان برای لیزر وجود ندارد.

اگر پوست روشنی با موهایی تیزه و ضخیم دارید بهترین گزینه ها برای استفاده از لیزر هستید که به بهترین شکل ممکن جواب میگیرید و هیچگونه عوارضی بدن شما را تهدید نخواهد کرد.

وزارت بهداشت در کل دنیا به صورت کاملا سخت گیرانه در خصوص دستگاه ها و داروهای پزشکی تحقیقات گسترده و طولانی مدت انجام میدهد و اگر کمترین درصد ایجاد عوارض وجود داشت این دستگاه کاملا به دور از استفاده قرار میگرفت و در همه ی رسانه ها گزارش میشد و تا کنون هیچ گونه عوارضی برای افراد مشاهده و گزارش نشده است وگرنه این روش درمانی به طور کامل توقف میشد.

عوارض لیزر موهای زائد بدن

برای دریافت مشاوره در خصوص عوارض لیزر موهای زائد بدن با کلینیک در ارتباط باشید.

عوارض لیزر موهای زائد

در واقع تا کنون افراد زیاید در سراسر جهان از روش لیزر موهای برای رفع موهای زائد استفاده کرده اند و تاکنون فردی از عوارض ناراحت کننده ی شدید و دائمی این روش هیچگونه اعتراضی نداشته است طرز عملکرد لیزر به این گونه است که فناوری لیزر به اینگونه میباشد که نور را تبدیل به گرما مینماید و سپس شروع به تجزیه و نابود کردن رنگدانه تیره موجود در فولیکول مو مینماید این عمل به طور مکرر در چند جلسه برای آسیب رساندن و ناپدید کردن فولیکول های مو انجام میشود. این دستگاه به گونه ای ساخته شده است که تنها میتواند رنگدانه ها را از روی پوست های روشن و به نسبت روشن شناسایی کند و شناسایی رنگدانه ها در پوست های تیره کمی دشوار است و همچنین موهای بور نیز با این دستگاه ها قابل شناسایی نیستن.

عوارض لیزر صورت

لیزرصورت در بین افراد دارای محبوبت فوق العاده ای است و همه ی زنان ترجیح میدهند تا با ۱۰ جلسه انجام لیزر دیگر اثری از موهای زائد نبیند و مدام مجبور به تکرار روش های دیگر در فاصله ی زمانی کم نباشند.

عوارض لیزر صورت
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *